Definition af vilkår
- Onlinebutikken, i det følgende benævnt i reglerne som “butikken” eller “hjemmesiden” eller “webstedet” – webstedet tilgængeligt på www.jordbærplante.dk og andre TOP-PLANT Company-websteder, hvorigennem kunden kan købe varer fra sælgeren. .
Sælger – TOP – PLANT Gospodarstwo Ogrodnicze Krzysztof Woroch, adresse: ul. F. Krygiera 1, 71-001 Szczecin, Polen, REGON 220815312, NIP 5850203086, EU moms PL5850203086, telefonnummer til telefonnummer (+48) 666816 085, meddelelsen kan sendes via kontaktformularen under fanen “Kontakt”
Kunde – en fysisk person, der er mindst 13 år gammel, og hvis denne person ikke er 18 år gammel, for at kunne registrere sig i butikken og indgå en salgskontrakt, kræves samtykke fra hans juridiske repræsentant, medmindre han har alle muligheder for juridiske transaktioner, en organisationsenhed, der ikke er en juridisk enhed, hvis specifikke bestemmelser giver juridisk personlighed, og som placerer eller har til hensigt at afgive en ordre eller bruger andre onlinebutiktjenester (herunder en forbruger som defineret i artikel 221 i Lov). 1964 Civil April Civil Code, vol. Y. 2014 Punkt 121 i Legal Journal, som ændret).
Part / parter – parterne i salgskontrakten indgået via butikken, dvs. kunden og sælgeren, der køber varerne.
Salgskontrakt – en kontrakt om salg af varer, der tilbydes i butikken, indgået efter at butikken har accepteret kundens ordre.
Varer – Flytbare genstande i butikken, der er dækket af en salgskontrakt.
Pris – Prisen på de varer, der vises på butikens websted, er angivet i polske zloty inklusive moms på varer og tjenester (moms).
Registreringsformular – en service tilgængelig på butikswebstedet, hvorigennem kunden ved at indsende sine personlige data opretter en brugers konto, hvorved han kan købe varerne i butikken og kontrollere betalings- og ordrestatus.
Bestillingsformular – en service tilgængelig på butikens websted, der giver kunden mulighed for at købe varerne i butikken.
Aftalens udførelsessted – leveringsstedet for de købte varer gennem butikken er undtagelsesvis Republikken Polens område – den anden part med forudgående samtykke fra sælgeren.
Vilkår og betingelser – disse onlinebutiks vilkår og betingelser, der specificerer reglerne for salgskontrakter indgået mellem parterne ved hjælp af fjernkommunikation og reglerne for kundernes brug af butikken.
- Handle – i overensstemmelse hermed bestemmelserne i Civil Code of 1964. 23. april (artikel 380 i lov af 2016, som ændret), 2014 30. maj Loven om forbrugerrettigheder (artikel 827 i lovtidende 2014, som ændret)) og 29. august lov om beskyttelse af personoplysninger (lov af 2016, artikel 922) og 16. juli lov om telekommunikation (lovtidende 2016, punkt 1489).
Forbruger – en forbruger er en fysisk person, der udfører en lovlig transaktion med en iværksætter, der ikke er direkte relateret til sin forretning eller erhvervsmæssige aktivitet (artikel 221 i civilloven).
Fjernkontrakt – en kontrakt indgået med en forbruger som en del af et organiseret fjernsalgssystem uden parternes fysiske deltagelse ved hjælp af et eller flere midler til fjernkommunikation (inklusive) inden indgåelsen af kontrakten (artikel 2 i loven om forbrugerrettigheder). ).
Kontrakt uden for fast ejendom – kontrakt med forbrugeren:
på samme tid med den fysiske tilstedeværelse af parterne et andet sted end en bestemt iværksætters forretningslokaler
accept af tilbuddet fra forbrugeren under de omstændigheder, der er nævnt i litra a). og
i den enkelte iværksætters forretningslokaler eller ved hjælp af fjernkommunikation umiddelbart efter den individuelle og personlige kontakt med forbrugeren er etableret et andet sted end den specifikke iværksætters forretningslokaler med parternes samtidige fysiske tilstedeværelse
under en rejse arrangeret af en iværksætter, hvis formål eller virkning er at promovere eller indgå kontrakter med forbrugere (Afsnit 2 i lov om forbrugerrettigheder).
Generelle bestemmelser
- Onlinebutikken www.jordbærplante.dk administreres af sælgeren, hvorigennem de varer, der er inkluderet i hans tilbud, sælges online.
Oplysningerne på hjemmesiden om varerne og deres priser er kun relateret til onlinebutikken www.jordbærplante.dk .
Butikken er åben 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Af denne grund kan det ske, at de varer, som kunden har bestilt, allerede er solgt den dag. Butikken informerer om situationen og kontakter Kunden angående den delvise udførelse af ordren eller dens annullering på Kundens anmodning.
Betingelsen for at bruge butikkens tjenester er at læse og acceptere disse vilkår. Ved at afgive en ordre accepterer kunden indholdet af vilkårene.
Kunden skal overholde alle bestemmelserne i forskrifterne.
Reglerne definerer de grundlæggende regler for indgåelse af salgskontrakter mellem sælger og kunde ved hjælp af midler fjernkommunikation og kundens og sælgerens rettigheder og forpligtelser.
Reglerne er tilgængelige gratis på butikens websted og er beregnet til alle kunder i butikken.
Sælgeren forbeholder sig ret til at ændre disse regler til enhver tid uden at give en grund. Kunden er ansvarlig for at gennemgå de foretagne ændringer. Brug af de ændrede regler ved at offentliggøre dem i butikken svarer til kundens samtykke til disse ændringer.
Kunder kan købe varer i butikken, uanset om de har registreret sig ved at udfylde registreringsformularen og oprette en profil.
Hovedbetingelsen for at afgive en effektiv ordre er, at kunden giver nøjagtige og ægte adresseoplysninger, der er angivet i registreringsformularen, samt et telefonnummer eller e-mail-adresse, hvor kunden kan kontaktes fra butikswebstedet.
Butikken forbeholder sig ret til at begå fejl på onlinebutiks websted af tekniske årsager såvel som af årsager uden for sælgerens kontrol og retten til at afvise eller begrænse salget af varer til kunden uden at angive grunde.
BETINGELSER FOR AT AFSLUTTE SALGSAFTALEN OG PLACERINGSORDRER
Indgåelsen af købs- og salgsaftalen mellem Kunden og Sælgeren finder sted, efter at Kunden har afgivet ordren via Ordreformularen på Butiks hjemmeside www.jordbærplante.dk samt telefonisk.
Ordren behandles under forudsætning af, at produktet kan købes i butikens lager. Hvis nogle af de varer, der er omfattet af ordren, ikke er tilgængelige, informeres kunden om status for ordren via telefon eller e-mail og beslutter sig for metoden til implementering (delvis implementering, forlængelse af ventetiden, annullering af hele ordren).
Før ordren sendes, har kunden mulighed for at kontrollere og muligvis ændre alle data (f.eks. Kundedata, betalingsmetoder samt rækkevidden og mængden af ordren) på tidspunktet for afgivelsen.
Kontrakten for salg af de varer, der tilbydes i butikken, indgås, efter at butikken accepterer kundens ordre ved hjælp af ordreformularen, en gyldig ordre, hvilket betyder, at kontrakten træder i kraft på det tidspunkt.
Al information på butikens hjemmeside vedrørende varerne, inklusive priser, er ikke et tilbud i henhold til art. Civillovens artikel 66, dog invitationen til at indgå en kontrakt i henhold til artikel 66 i CPC. Artikel 71 i Civil Code.
Butikken www.jordbærplante.dk sælger varer online 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, og ordrer placeret på fredage, lørdage, søndage og helligdage behandles tidligst næste hverdag.
GODKENDELSE AF KONTRAKTEN
- Efter bestillingen bekræfter Butikken straks sin modtagelse og accepterer samtidig ordren til udførelse. Bekræftelse af modtagelse af ordren og dens accept udføres ved at sende kunden en e-mail til kundens e-mail-adresse, der er angivet på tidspunktet for ordren. E-mailen indeholder sælgers erklæringer om modtagelse af ordren og dens accept til udførelse samt bekræftelse på indgåelse af salgskontrakten. Efter modtagelse af ovenstående e-mail Ved brev indgår parterne en salgskontrakt.
Ordrebekræftelsen indeholder især: væsentlige data om den ordre, der er afgivet af kunden, herunder identifikationsdata for butikken, den adresse, som kunden kan indgive klager til, leveringsprisen, betalingsmetoden og betalingsdatoen, metoden og datoen levering af varerne.
En kundes ordre, der ikke svarer på butikens forespørgsel om den afgivne ordre via e-mail eller ikke svarer på det telefonnummer, han har givet, når han afgiver ordren i en periode på 3 dage, betragtes som ugyldig og fjernet fra ordredatabasen .
Det indgåede, sikrede og indgåede indhold af købsaftalen skal sendes til kunden ved at indsende disse regler på butikens websted og sende en e-mail. Brev til kunden. Indholdet af salgskontrakten registreres yderligere og sikres i butikens IT-system.
De data, der leveres af kunden som en del af ordren, opbevares og behandles i butikken i overensstemmelse med loven om beskyttelse af personoplysninger (lovgivningstidende 2016, punkt 922).
De indsendte personlige data leveres af kunden frivilligt, og der kræves samtykke til, at ordren behandles af butikken for at fuldføre ordren. Kunden er ansvarlig for at levere falske data.
Afgivelse af personoplysninger, der kræves i bestillingsformularen eller registreringsformularen, betyder samtykke til, at sælgeren kan behandle kundens personoplysninger for at opfylde købs- og salgsaftalen såvel som til juridisk begrundede formål med databehandleren i overensstemmelse med art. 23 sek. 1 punkt 5 sek. Artikel 4 i loven om beskyttelse af personoplysninger.
Sælgeren er administrator af den personlige database i butikens cu stomere. Administratoren kan efter skriftlig aftale instruere en anden enhed om at behandle brugerens personlige data for at levere de tjenester, der leveres af administratoren. Dataadministratoren overfører ikke kunders personlige data til andre modtagere i kunstnerisk forstand. 7 Punkt 6 i lov om beskyttelse af personoplysninger. Enhver kunde, der er registreret i butikken, har ret til at få adgang til de af ham leverede oplysninger, som er personoplysninger i kunstens forstand. Artikel 6 og ved at ændre dem har han desuden ret til at kontrollere behandlingen af de af ham leverede oplysninger ved at danne personoplysninger i overensstemmelse med ovenstående principper. Loven inkluderer især retten til at rejse en begrundet indsigelse mod behandlingen af data og til at trække samtykke til behandlingen af data til markedsføringsformål.
Kunden kan frivilligt acceptere at modtage kommercielle oplysninger fra sælgeren på den e-mail-adresse eller telefonnummer, som sælgeren har angivet. Et sådant samtykke skal også omfatte brugen af automatiske opkaldssystemer til direkte markedsføringsformål, jf. Artikel 2. 172, stk. 2004 16. juli Artikel 1 i loven om telekommunikation (lovtidende 2016, artikel 1489).
PRIS FOR VARER
Alle priser på de varer, der er offentliggjort på butikens websted, inkluderer moms. Hvis kunden er momsregistreret i EU, kan sælgeren udstede en faktura med nul-momssats.
Prisen angivet ved siden af varen inkluderer ikke oplysninger om leveringsomkostninger, som kunden informeres om i overensstemmelse med bestemmelserne i §3
Butikken forbeholder sig ret til at ændre priserne på varerne uden at give nogen grund, til at køre og annullere reklamekampagner og salg eller til at foretage ændringer i dem. Ovenstående ret påvirker ikke priserne på varerne i ordrer placeret inden den effektive dato for prisændring, reklamekampagner eller salgsbetingelser.
Kampagner, rabatter og rabatter kan ikke kombineres, medmindre andet er aftalt eller specificeret i annoncereglerne.
En begrænset mængde af varerne er beregnet til salg, inklusive salgsfremmende salg og salg, og ordren behandles på den måde, hvorpå butikken modtager de accepterede og bekræftede ordrer på disse varer, indtil lagrene i denne form for salg er opbrugt.
Oplysninger om den pris, der gives på hjemmesiden, er obligatoriske fra det øjeblik, Kunden modtager e-mailen. Et brev, der bekræfter, at Butikken har accepteret ordren. Denne pris ændres ikke, uanset prisændringer i butikken, der kan forekomme for individuelle varer.
Produkt
- Butikken offentliggør alle oplysninger om de væsentlige funktioner i varerne, inklusive prisen, på butikens websted www.jordbærplante.dk ved siden af produktbeskrivelsen.
Hvis varerne ikke er tilgængelige (brugt eller på anden måde), vil butikken offentliggøre relevante oplysninger om det på butikens websted, ellers fjernes produktet fra butikens websted.
I tilfælde af at butikken, efter at have accepteret kundens ordre, leveret oplysninger om varernes utilgængelighed eller af andre grunde, som den ikke kunne opfylde denne ordre, har den ret til at trække sig tilbage fra købs- og salgsaftalen inden for 7 dage fra afslutningsdato. I en sådan situation, hvis Kunden har betalt for Varerne, returnerer Butikken straks den pris, der er betalt for Varerne, men senest inden for 10 dage fra annulleringen af butikskontrakten. Butikken refunderer pengene med den samme betalingsmetode, som kunden har valgt og brugt, medmindre kunden accepterer en anden refusionsmetode.
i det tilfælde, der er nævnt i 3 Kunden har også mulighed for at beslutte at forlænge ordreudførelsestiden på grund af at vente på de manglende varer, erstatte de manglende varer med andre eller annullere hele ordren.
Butikken forbeholder sig ret til at ændre varerne, at levere nye varer i butikkens tilbud. Disse rettigheder påvirker ikke en ordre, der allerede er afgivet og accepteret.
Butikken forventer, at udseendet af de varer, der præsenteres og vises på billederne, kan afvige lidt fra virkeligheden. De medfølgende produktbilleder er kun til information.
Leveringsdatoer og metode
- Ordrer behandles straks kontinuerligt undtagen på torsdage, fredage og helligdage. Torsdage og fredage er ikke inkluderet i forsendelsesdage på grund af karakteren af de solgte produkter (forsendelse af varerne på en fredag vil efterlade varerne i transportørens lager, hvilket i væsentlig grad vil påvirke kvaliteten af de afsendte produkter).
Transportøren er ansvarlig for rettidig levering af forsendelser. Butikken har ingen indflydelse og er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering af varer og tab, der opstår af luftfartsselskaber, samt leveringsforsinkelser forårsaget af forkert eller unøjagtig adresse leveret af kunden. Hver gang butikken gør alt for at bruge tjenester fra pålidelige og verificerede virksomheder.
I tilfælde af beskadigelse af forsendelsen skal kunden udarbejde en kompl ingen rapport, som han vil modtage fra transportøren efter anmodning. Dette er en forudsætning for at kunne behandle en klage over transportørens fejl. Det anbefales også, hvis det er muligt, at tage et billede af den beskadigede sending.
Forsendelser sendes til kunden mandag til tirsdag for at undgå live plantestop på transportørens lager (weekend).
Leveringsdato til kunden op til 2 arbejdsdage undtagen helligdage og dage, der ikke er inkluderet i § 6, punkt 5, medmindre butikken specificerede en kortere periode i beskrivelsen af varerne eller ved bestilling.
Leveringstiden for varerne afhænger af den betalingsmetode, som kunden har valgt, og beregnes som følger:
- ved bankoverførsel, elektronisk betaling eller kreditkort – fra dagen for kreditering af Sælgers bankkonto eller løbende konto
til kontant levering af varer – fra datoen for salgskontrakten.
- I tilfælde af personlig afhentning: Datoen for klargøring af varerne til afhentning hos kunden er 1 hverdag eller en kortere periode angivet af butikken. Kunden vil desuden blive informeret om, hvorvidt varerne er afhentet i butikken, ved at sende den relevante e-mail. Et brev til kundens e-mail-adresse angivet på tidspunktet for reservationen eller telefonisk.
Det er vigtigt, at kunden kontrollerer pakkens tilstand, når den afhentes med varerne. I tilfælde af beskadigelse eller manipulation med emballagen skal kureren være til stede, der skal udarbejdes en besked om beskadigelse og sendes straks til sælgeren med enhver klage.
Alle ordrer behandles af butikken i den rækkefølge, de blev modtaget, indtil lagrene løber tør.
Købsbevis (momsfaktura eller skattekvittering) er knyttet til hver forsendelse, der indeholder produktet. Hvis den kontraherende part er momsbetaler og ønsker at modtage en faktura, skal den sende sælgeren relevante oplysninger om den, vælge den relevante mulighed på formularen og give de nødvendige detaljer.
Forsendelse og ordreforberedelse starter normalt den første dag i marts (1. marts), men det afhænger af vejret og ankomsten af foråret.
FORMER FOR BETALING OG LEVERINGSUDGIFTER
Efter at kunden modtager tilbudsbekræftelsen via e-mail. Med posten begynder ordrebehandlingsprocessen i butikken.
Indtil kunden betaler det fulde skyldige beløb for de bestilte varer, forbliver de butikens ejendom.
Butikken tilbyder og giver kunden følgende betalingsmetoder:
- Betaling via bankoverførsel
kontant betaling ved personlig tilbagetrækning
betaling via PayU og Przelewy24, Paypal,
Betaling kontant af luftfartsselskabet på leveringstidspunktet. Butikken forbeholder sig ret til at ændre en bestemt betalingsform i et specifikt tilfælde på grund af tekniske problemer i implementeringen af en bestemt betalingsform.
- Hvis Kunden vælger betalingsmetoden i form af forudbetaling ved bankoverførsel, opkræves betaling for de bestilte Varer på forhånd, hvilket betyder, at de bestilte Varer sendes ved modtagelse af betaling. Hvis betalingen ikke modtages på sælgerens bankkonto inden for 7 dage efter fremsendelse af ordrebekræftelsen, annulleres ordren. Betalinger via bankoverførsel skal kun ske til sælgerens bankkonto
Navnet på overførslen skal indeholde det modtagne ordrenummer, når transaktionen bekræftes.
I tilfælde af betaling via PayU opkræves betaling for varerne på forhånd, hvilket betyder, at de bestilte varer sendes ved modtagelse af betaling. Hvis betalingen ikke modtages på sælgerens bankkonto inden for 7 dage efter fremsendelse af ordrebekræftelsen, annulleres ordren.
Leveringsomkostninger betales af kunden (dvs. gebyrer for transport, levering og posttjenester) og føjes til værdien af kundens ordre. Leveringsprisen angives for kunden hver gang inden bestilling. Omkostningsbeløbet afhænger af den leveringsmetode og betalingsmetode, som kunden har valgt – hvis “Kontant” er valgt, skal PLN 5,00 føjes til leveringsbeløbet.
Ved bestilling accepterer Kunden leveringsomkostningerne specificeret i Reglerne, herunder tilfælde, hvor Kunden udtrykker viljen til at være bundet i henhold til salgskontrakten.
Personlig afhentning af varerne fra kunden er gratis. Personlig samling mulig på: F. Krygiera 1 street, 71-001, Szczecin, Polen
TILBAGEHOLDELSESRET FRA KONTRAKTEN
- I overensstemmelse med 30. maj 2014 I henhold til bestemmelserne i forbrugerrettighedsloven (artikel 827 i 2014-loven) har forbrugeren inden for 14 (fjorten) dage fra modtagelsen af de bestilte varer ret til at annullere afstanden indgå kontrakt og returnere varerne uden begrundelse og uden at pådrage sig omkostninger, i overensstemmelse med art. 33, art. Artikel 34, stk. 2, og artikel 35 i forbrugerrettighedsloven. Fortrydelsesretten omhandlet i dette afsnit gælder kun for salg til forbrugere og gælder derfor kun for salgskontrakter, der er indgået eksternt med forbrugeren i henhold til e med bestemmelserne i Civil Code.
Kunden kan udøve retten til at fortryde kontrakten ved at sende en skriftlig erklæring om tilbagetrækning til følgende adresse: “TOP – PLANT Gospodarstwo Ogrodnicze Krzysztof Woroch”, ul. F. Krygiera 1, 71 – 001 Szczecin, Polen. Kunden har ret til at trække sig fra salgskontrakten, også ved hjælp af eksemplet på tilbagetrækning fra kontrakten i bilag 2 til loven om forbrugerrettigheder.
Den fjorten-dages fortrydelsesperiode beregnes fra den dato, hvor kunden modtog varerne, eller hvorpå varerne blev modtaget af andre tredjeparter end den transportør, der er specificeret af kunden. I tilfælde af en ordre, der indeholder et stort antal varer, der leveres separat, i partier eller dele inden for 14 (fjorten) dage fra købsdatoen for den sidste vare, del eller del deraf. For at overholde dette vilkår er det tilstrækkeligt at sende sælgeren oplysninger om udøvelsen af kundens ret til at trække sig ud af kontrakten inden fortrydelsesperioden.
Kunden er forpligtet til at returnere varerne til butikken på følgende adresse med undtagelse af forsendelsen specificeret i punkt 2: TOP – PLANT Gospodarstwo Ogrodnicze Krzysztof Woroch, ul. F. Krygiera 1, 71 – 001 Szczecin, Polen, men senest 14 dage fra den dato, hvor Kunden trækker kontrakten om salg af varer. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at returnere varerne inden fristen.
Ved opsigelse af den eksternt indgåede kontrakt om salg af varer betragtes kontrakten som ugyldig, og kunden får tilbagebetalt de betalinger, der foretages af kunden uden leveringsomkostninger (undtagen ekstraomkostninger som følge af kundens valgte leveringsmetode undtagen billigste standardmetode, der tilbydes). sælger). Det, der er fremlagt af parterne, returneres uændret.
- Den gensidige fordel skal refunderes straks senest inden for fjorten (14) dage fra datoen for modtagelse fra sælger af forbrugerens tilbagekaldelseserklæring. Butikken refunderer prisen med den samme betalingsmetode, som kunden bruger, medmindre kunden accepterer en anden refusionsmetode.
Butikken kan tilbageholde betaling modtaget fra kunden, indtil produktet returneres, eller kunden fremlægger bevis for retur, alt efter hvad der sker først.
Kunden er ansvarlig for faldet i varernes værdi på grund af brugen af varerne på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at bestemme varernes art, egenskaber og funktionalitet. Butikken forbeholder sig ret – ved returnering af sådanne varer muligheden for at kræve en tilsvarende reduktion i varens pris under hensyntagen til returneringen til kunden.
Alle spørgsmål i forbindelse med gennemførelsen af retten til at trække sig fra varekontrakten skal sendes direkte til info@jordbærplante.dk/.
Varer, der returneres af kunden, skal pakkes på en passende måde og sikre, at der ikke forårsages skader under transporten, hvis det er muligt, skal varerne pakkes i den originale emballage. Varerne skal returneres med alt udstyr og tilbehør samt dokumenter udstedt på salgstidspunktet og, hvis det er muligt, med bevis for salg (skattekvittering eller faktura) til sælgers adresse “TOP – PLANT Gospodarstwo Ogrodnicze Krzysztof Woroch”, ul. F. Krygiera 1, 71 – 001 Szczecin, Polen.
De direkte omkostninger ved returnering af varerne, dvs. omkostningerne ved pakning og returnering af varerne i forbindelse med tilbagetrækningen fra kontrakten, afholdes altid af kunden.
Køberen har ingen ret til at trække sig tilbage fra varekontrakten for kontrakter, der har til formål:
- en genstand, der forværres hurtigt eller har en kort holdbarhed (f.eks. Levende planter, der skal plantes straks efter modtagelsen af pakken) (artikel 827 i lov af 24. juni 2014, artikel 38, stk. 4);
en vare leveret i en forseglet pakke, som ikke kan åbnes efter åbning af emballagen af sundhedsmæssige eller hygiejniske grunde, hvis emballagen blev åbnet efter levering
genstande, der efter deres art er uløseligt forbundet med andre ting efter levering (for eksempel levende planteplanter, der skal plantes umiddelbart efter levering, dvs. Y. uløseligt knyttet til jorden) (lov af 24. juni 2014, artikel 827, artikel 38 (6));
og andre sager i forbindelse med lovregulering.
Mangler på varer, garantiansvar
- Alle produkter, der tilbydes i butikken, er nye uden fysiske og juridiske mangler og lovligt markedsført på det polske marked.
Sælgeren skal give kunden varerne uden mangler.
I henhold til garantien hæfter sælgeren over for kunden for fysiske eller juridiske mangler på de varer, som kunden har købt, i det omfang, der er specificeret i 2014. 30. maj i bestemmelserne i loven om forbrugerrettigheder og den civile lov.
For at undgå tvivl anføres det, at ingen af bestemmelserne i disse regler begrænser kundens rettigheder i henhold til bestemmelserne i de gældende love i Republikken Polens ritory. I tilfælde af sådanne bestemmelser finder bestemmelserne i de love, der er gældende på Republikken Polens område, især den civile lov og lov om forbrugerrettigheder, anvendelse.
I tilfælde af en mangel på varerne har kunden ret til at bruge sin garanti i overensstemmelse med bestemmelserne i civillovgivningen, f.eks. Ved at indgive en klage.
Grundlaget for klagen kan blandt andet være levering af det bestilte produkt, forkert udførelse af ordren eller levering af den forkerte mængde varer.
Med retten til at indgive en klage kan du udfylde KLAGEFORMULARET på hjemmesiden eller skrive en klage og returnere den sammen med de annoncerede varer og, hvis det er muligt, fremlægge købsbevis (kvittering eller faktura til: TOP – PLANT Gospodarstwo Ogrodnicze Krzysztof Woroch, 1 F. Krygiera Street, 71 – 001 Szczecin, Polen). I klageformularen angiver kunden blandt andet dine forventninger til den måde, hvorpå Sælgers forpligtelser opfyldes (i henhold til artikel 560 i civilloven).
Sælgeren forbeholder sig ret til en klageperiode på 14 dage (fjorten arbejdsdage) fra det øjeblik, hvor varen modtages fra kunden og forpligter sig til at informere kunden om de udførte handlinger.
Til salg ikke til forbrugeren, undtagen artikel 556-576 i den civile lov.
Overtrædelser eller uoverensstemmelser i forbindelse med ordren skal rapporteres inden for 2 dage efter modtagelse af forsendelsen med varerne.
Garantien og fortrydelsesretten gælder ikke, hvis produktet er blevet påvirket af mekaniske skader af ekstern oprindelse. Derfor skal du altid kontrollere, at emballagen ikke er blevet beskadiget under transport, inden du henter pakken fra kureren. Vær særlig opmærksom på tilstanden af stropperne eller forseglingerne på emballagen. Hvis emballagen er beskadiget, eller forseglingerne (bånd) er brudt, skal du ikke acceptere emballagen og udarbejde en skadesrapport foran kureren og kontakte sælgeren hurtigst muligt for at afklare sagen. Inspektion af pakken ved levering er en forudsætning for at overveje eventuelle kundekrav på skader eller tyveri under transport.
AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
- Anerkendelse af individuelle bestemmelser i disse bestemmelser som ugyldige eller ineffektive i overensstemmelse med den procedure, der er fastlagt ved lov, påvirker ikke gyldigheden eller effektiviteten af de resterende bestemmelser. Den ugyldige bestemmelse erstattes af reglen tættest på målene for den ugyldige bestemmelse og alle disse regler.
Sælgeren er ikke ansvarlig for de mailservere, der håndterer kundens e-mail. E-mail-meddelelser fra sælgeren til den e-mail-adresse, der er specificeret af kunden, blokering af administratorer og e-mails sendt af sælgeren. Slet og bloker meddelelser installeret af brugeren. Kunde.
Sælgeren er ikke ansvarlig for transaktioner, der udføres af uautoriserede tredjeparter, der har fået adgang til Kundens konto i Butikken på grund af Kundens tab eller videregivelse af loginnavnet eller adgangskoden på en sådan konto.
I tilfælde af uenighed mellem parterne har kunden mulighed for at anvende procedurer uden for domstolene og klage.
Bestemmelserne i polsk lovgivning, især de handlinger, der er henvist til i forskrifterne, finder anvendelse på forhold, der ikke er reguleret på butikens websted.